Ciepły zielony szejk jaglano-bananowy z pietruszką, figami i jabłkiem (Vitamix)

Do jaglanych szejków w zasadzie daję to, co powinno być już zjedzone a nie jest...np. kilkudniową pietruszkę, dojrzewające jabłko, albo bardzo mocno już nakrapiany na skórce banan...
Taki jest szejk dzisiajeszy- zbieranina z kuchennych blatów i lodówki...
Smak ma wspaniały, ale cóż innego powiedzieć, jak składniki są odżywcze to i szejk smaczny, i cieszący spożywającego :)...Najbardziej czuć jabłko i pietruszkę, ale jest słodki i kremowy. A figi dodałam w ostatniej chwili, znalazłam 5 starych, twardych już...Tak generalnie staram sie nie mieszać więcej niż 3-4 składniki na jednego szejka.

Po prostu aby sie one nie znudziły, że wszystkie potem smakują podobnie...Poza tym mam wrażenie, że organizm jakoś się nastawia na poszczególne skałdniki i jak ma za dużo namieszane, to mnie to już mniej odpowiada, niż skromniejsze w składzie szejki jaglankowe.

Ciepły szejk jaglano-bananowy z pietruszką, figami i jabłkiem

Skład:
1,5 szklanki ugotowanej kaszy jaglanej 
2 dojrzałe banany
1 jabłko
1/4 pęczka pietruszki
5 fig
woda około 2 szklanki ciepłej

Wyjdzie około 1,5 litra szejka

Robota na Vitamix
Pokroić jabłka
umieścić wszystko w blenderze
mielić najpierw na 1-6
potem włączyć turbo i mielić jeszcze około 1,5 - 2 minuty
 

 

 

Szejk jest bardziej z tych owocowych, bo miał aż 3 surowe owoce i pietruszkę, więc nie jest budyniowy, a lekki i owocowy. Dziwi mnie, że pietruszka go wcale nie zdominowała...a moze już się po prostu przyzwyczaiłam do tych naturalnych, esencjonalnych smaków?


Komentarze