Czekośliwka bez cukru z wolnowara - pierwsza relacja, pierwsze błędy :)

No, to czas na opis jak robiłam powidła śliwkowez kako w wolnowarze...


Składniki:
Śliwki - małe węgireki - 2 kg


Wolnowar:
gabaryt średni  - 2,5 l
Zmieściło się dokładnie 2 kg węgierek, tylko wypestkowanych, nie krojonych dodatkowo

Dzień 1 
Wolnowarowałam na high około 8-9 godzin. Objętość zmniejszyła się o około połowę:
Dzień 2
Wolnowarowałam na low około 8 godzin, ale wciąż było bardzo duzo soku, który ostatecznie postanowaiłam zabutelkować (około 400ml).



Dzień 3
Poszłam jednak po rozum do głowy czyli - na Forum Wegedzieciaka do wątku o przetworach z wolnowara...i ...OCZYWIŚCIE trzeba było wcześniej tam zajrzeć ! :), bo wtedy dowiedziałabym się zawczasu, że podczas robienia powideł w wolnowarze NALEŻY UCHYLIĆ POKRYWKĘ ABY SOK MÓGŁ ODPAROWAĆ...
 Dziś dodałam jeszcze kakao, aby zrobić z tych powideł czekośliwkę do rogalików na zimę...


Foto koncowe wkrótce :), bo teraz się jeszcze wolnowaruje na low...


Komentarze