Kulki bakaliowe grubo mielone (z Vitamixa)

Aby pokazać, że Vitamix jest wszechstronny (skoro już wydajemy tyle kasy), to chciałam pokazać, że można z tego urządzenia mieć nie tylko gładkie kosystencje naszych potraw ale w równie prosty sposób dania strukturalne - nadal chrupiące, keksowe, sezamkowe itd.

Kulki bakaliowe grubo mielone 

Składniki:
kilka, ok 10 suszonych moreli
mała garstka rodzynek
sezam niełuskany ze dwie czubate łyżki
jagódki goji (akurat miałam)

Robota:
mielimy w Vitamixie na ustawieniu około 4 - 5 -7 ze 30 sekund, obserwując jaką chcemy mieć konsystencję
w razie podnoszenia się produktów w kielichu i oblepiania ścianek, tym razem zatrzymywałam blender, aby w tym czasie nie mielił i  obsuwałam  popychaczem w dół, do ostrza i dopiero wtedy znów włączałam aby masa pomału wirowała

Robota na inne urządzenie:
Najbardziej albo pokroić nożem na drobno (posiekać kleiste składniki) i posypać sezamem, a następnie toczyć kuleczki




Komentarze