Pyzy ziemniaczane, wegańska biała kiełbasa i zapiekane buraczki z pomidorami z piekarnika

Bywa, że nasza wegańska  kuchnia jest zbyt dziwaczna dla wszystkojedzących, albo ma się smaka na jakieś tradycyjne danie, albo robi się jakiś zdrowszy (bezcholesterolowy na przykład) analog tradycyjnej polskiej potrawy mięsnej.


Dawniej trzeba było kombinować domowej roboty samemu kiełbaskiroślinne, a teraz są one w wielu zwykłych sklepach: Polsoja robi m.in. "Kiełbaski białe" - w dużej mierze z kaszy, z majerankiem, pieprzem...dla mnie niemal za bardzo podobne, a siostra była pewna, że to danie zrobiłam dla taty...Ale nie. To danie wegańskie, chociaż na takie zupełnie nie wygląda...

Wszystko na zdjęciach  tutaj jest 100% kuchnią roślinną:

Składniki:

Kiełbaski roślinne białe "Polsoi" 2 paczki
2 paczki pyz ziemniaczanych 

pietruszka


Przyprawy:
sól
pieprz

Zapiekane warzywa:
buraki (wcześniej miałam upieczone 1,5kg) i zostały mi 3 sztuki
pomidory
kilka oliwek (resztki z lodówki)

czosnek
oliwa
ocet balsamiczny




Robota:
Kiełbaski zrumienić na oleju, pyzy ugotowane wrzucić do kiebasek, doprawić,  posypać pietruszką.
Warzywa zapiekane wstawić do piekarnika na 15 minut.





Komentarze

  1. pyzy z wegańską kiełbasą wyglądają jak prawdziwy "obiad drwala" - takie lubię! :) Do tego jeszcze kiszony ogórek i niczego więcej mi do szczęścia nie potrzeba :) I wypróbuję, bo z tych nowych polsojowych kiełbasek jadłam tylko paprykowe i chyba nadszedł już czas na nowe :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak Polsoja rozwija asortyment i te białe kiełbaski mnie bardziej przypominają...krupnioki niż białą, ale najsmaczniejsze są właśnie zrumienione, bo to wydobywa z nich aromat przypraw i tworzy chrupiącą skórkę. Ale fajnie, że nie są w środku tłuste, tylko "kaszowe", więc śmiało można je dodatkowo podsmażyć na odrobinie tłuszczu. "Obiad drwala" - tak powino się nazywać to danie, dokłądnie - czasem się chce dokładnie takie starodawnego obiadziska i kiszony - ba! Smacznego!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz