Zupa ogórkowa - (Vitamix jako malakser)

Witajcie!
Wiele osób zastanawia się nad zakupem blendera Vitamix, zatem pokazuję jak on działa jako malakser - aby zamortyzować koszty, można  bardzo szybko robić w nim siekane warzywa zupy jarzynowe - posieka wszystko w kilkanaście sekund.
Nastawiam gar 10 litrowy :) na zupę.


Tym razem wegańska Zupa z ogórków kiszonych:

Składniki:
kilka ziemniaków
1 kg kiszonych ogórków ze skórką
5 marchewek
1 seler

można dać pietruszkę, por - ale ja nie miałam

Przyprawy:
Listek laurowy
ziele angielskie
sól
pieprz
odrobina oliwy z oliwek

Robota:
Do garnka nalać wody (ok 4 litry)
wrzucić pokrojone na 4-6 części ziemniaki
(można je dać do Vitka, ale ja chciałam aby były potem większe niż drobnica jarzynowa w miseczce)
Vitamix wypełnić marchewkami pociętymi na 5 cm kawałki, oraz ogórkami kiszonymi (w całości)
 


Zblendować/posiekać ( blendowałam oczywiście Z POKRYWĄ) z popychaczem na ustawieniu 6-8.
 

Otrzymałam pełen kielich warzyw - wlałam do zupy
Dodałam jeszcze seler:
 



Do kielicha dodałam chochlę zupy, aby w mokrym wirowały lepiej małe cząstki, aby nie były blendowane na krem selerowy.


 


Tu widać, jak są posiekane ...

Teraz tylko przyprawić i za 30 minut gar zupy gotowy :)


Może to nie jest szczyt finezji, ale po pracy robi się to wszystko w 5 minut...Tak samo można siekać jarzyny na sosy, lazanie itd. No i na surówki (wtedy drobniej).


Komentarze