Trzy wegańskie sałatki ziemniaczane

Jako, że wciąż jeszcze borykam się z kończeniem remontu, malowaniem ścian itd. postanowiłam przyrządzić coś dla Rodziny na weekend, już troszkę cięższego, jesiennego  - aby tak szybko nie zjedli i by wystarczyło na sobotę i niedzielę.   Gdyby się już nadążało ze strategią (ja oczywiście jeszcze nie nadążyłam z planem  i gotowałam i obierałam ziemniaki rano) to najlepiej ziemniaki około 1,5 kg ugotować wieczorem i zostawić do ostygnięcia, a rano obrać ze skórki, która na drugi dzień łatwo odchodzi. A gdyby to dobrze zaplanować (co kiedyś osiągnę ;), to ugotować całe 2,5-3 kg i z nich od razu też szybko zagniatając zrobić farsz do pierogów z ziemniaków z tofu naturalnym, solą, pieprzem i smażoną cebulą i zamrozić, albo od razu zagnieść też "leniwe". Natomiast wczoraj  robiłam tylko sałatki na wynos:

Baza jarzynowa na wszystkie 3 sałatki - robimy w jednym dużym naczyniu a potem dzielimy na 3 smaki
ziemniaki pokroić w kostkę,
ogórek kiszony pokroić w kostkę
cebula w kostkę
sól i pieprz

Tę "bazę" podzielić np. na 3 naczynia i uzupełnić składnikami poszczególnych sałatek - te moje są tylko inspiracją, chociaż polecam i są smaczne - zachęcam do zrobienia sałatek z dodatkami tego warzywa, które macie (np. marchewka tarta, groszek z puszki, cukinia, rzodkiewki itd)

Sałatka ziemniaczana z tofu wędzonym
Baza jarzynowa +
1 opakowanie tofu wędzonego
1 małe jabłko
ocet balsamiczny
pietruszka
chlust oliwy z oliwek (można nie dawać, albo dać olej, ale wyszło mi ciut za sucha, bo nie miałam jabłka)

Sałatka ziemniaczana z koperkiem i  wędzoną sojową kiełbaską
Baza jarzynowa +
wegański majonez sojowy domowy (klasyk internetowy znany z różnych blogów: mleko sojowe, olej, musztarda, ocet, sól i zmiksować -  robiłam w Vitamixie ok 30 sekund)
koper
pieprz
1 kiełbaska (parówka) wędzona Polsoi zrumieniona na patelni

Sałatka ziemniaczana z papryką czerwoną
Baza jarzynowa +
papryka czerwona pokrojona w kosteczkę (czy co tam macie akurat w domu)
wegański majonez sojowy domowy


Komentarze