Vitamix... jako malakser ;) Burgery z giga - pieczarek z brokułem

Vitamix ma moc, mieli, miksuje...ale czy da radę nie zmielić, a tylko rozdrobnić? Oto relacja :)

Robiłam ostatnio "burgery" z pieczarek:

Sładniki:
woda
mąka pszenna
pieczarki
olej
brokuł 1 sztuka
przyprawa indyjska "pakora"



Robota:
z mąki i wody zrobić ciasto jak naleśnikowe, ciut gęstsze
dodać rozdrobnionego brokuła (ja w Witku, ale można pokruszyć różyczki rękoma)
przyprawić indyjską Pakorą (plus ew. sól)
maczać kapelusze pieczarek i kłaść na gorącą patelnię z odrobiną oleju
następnie dopiec w piekarniku na 180C około 15 minut (nie za długo, bo pieczarki puszczą sok i ciasto rozmięknie- co u mnie się stało...)

Uwaga:
Ten przepis nie jest najfajniejszy, z powodu dużej zawartości wody w pieczarkach, lepsze byłoby warzywo korzeniowe, np przez 3 minuty obgotowane dzień wcześniej, odparowane z wilgoci, słodkie kawały selera tak panierowane i zapiekane.
Albo mniejsze pieczarki. Poniżej - ciasto z Witka robi się w 5 sekund, ale warto poczekać chwilę aż odpocznie, jeśli robimy glutenowe. Ale wstawiam go m.in. ze względu na relację z rozdrabniania brokuła w Vitamixie.
 

 






Komentarze

  1. Aga, dzięki za pokazanie rozdrabniania :)
    A na jakich ustawieniach i ile robiłaś?

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba zaczynałam od 1-6 i potem mcno popychaczem, ze 4 razy, upchnęłąm, około 30 sekund albo krócej nawet, może 20...sekund całość i już Trzeba uważać, bo zaraz jest zupka - krem :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz