Fava z majerankiem (Vitamix)

Hummus z ciecierzycy jest pyszny, lecz postanowiłam spróbować w końcu podobnej pasty, u nas w wersji bardziej "słowiańskiej" - z grochu, majeranku i oleju rzepakowego.


Składniki:
namoczony groch (około 1/2 szklanki suchego)
3 cebule
kilka łyżek oleju rzepakowego
majeranek
sól

Robota:
groch ugotować
na patelni zrumienić cebule pokrojone w kosteczkę
dodać majeranek i sól


Ugotowany groch zblendować (u mnie w Vitamixie).
Można dodać wody z gotowania, jeśli pasta jest za sucha.
Wymieszać ze składnikami z patelni.


Smacznego - nam smakowała bardzo!

Komentarze

  1. Ja też ją uwielbiam :)
    Czy Ty blendujesz bez pokrywy? Jak robisz zdjęcie z tamperem w środku?

    OdpowiedzUsuń
  2. To super - widzisz, ja dopiero odkrywam jej uroki! Dziś znów nagotowałam grochu- będzie Fava z waflami ryżowymi :) Co do zdjęć - to jest zatrzymany blender i tamper w pokrywce, a pokrywka była uchylona ręką w górę. Nigdy nie blenduję bez pokrywy z tamperem. Ostatnio moja przyjaciółka właśnie w Vitku załatwiła sobie tamper, bo miała "zaćmienie" i blendowała buraczki bez ogranicznika - oczywiście ścięła tamper, a kuchnia w buraczkach...Także ja zawsze zamykam, po tej łyżce...to już wszystko robię zgodnie z instrukcją ;) i bardzo uważam.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz